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08/12/2004 16:04
 
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(RIPORTATA SU UN GIORNALE DEL 1954 o 1955)



Hoo vedu sul canton d’ona piazzetta
ona donna mal missa e sbrindelada
l’era setada giò su ona panchetta
e la cercava el pan a chi passava
curios de cognoss i so miserji
ghe sont andàa a press passin passin
l’era magra m’en picc propri sul seri
e che pena vedela de vesin
Un pedagn fa de strasc pescà in del ruff
do brutt sciavatt sui pè senza i calzett
el corpett che’l gaveva on tanf de muff
e in co pien de boeucc on fasoulett
l’era giovina anmò sta disgraziada
bleu i oeucc m’el noster mar tiren
caveji d’or e bela de sicur le l’era stada
ma oltre al rest ruff d’ogni por
Se te fa g’hoo dì per ridott barbona
tant de cercà a chi passa on toc de pan
e le coi oeucc bagnàa sta pora donna
on cascia ball de vun e on alter can
a m’hann fa foeura tutti i me sostanz
lasandon biotta come un fiolin de balia
e senza nanca famm i condoglianz
scusa ghe fo ....el tò nòm
me ciami ITALIA .



Matteo

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08/12/2004 16:06
 
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ÖN POETA

Per verità ‘n poeta al mé paès
l’è ‘n polàster stantìt del poc becà,
e, se olóm, i la fà magra fés
quei che perd el sò temp a scarabocià;
ma per la gloria cosa ‘mporta mai
se ‘nvece dei capù ghè del formài?

Con ste storie ‘n del có, che ‘l disgraziàt,
el fàa dei pign abòt co’ la credenza;
l’era ‘n més che no ‘l s’era piö tusàt,
per das ön’aria de talent, de sienza.
I dis che a fas ön nom gà öl del föm,
ma lü no ‘l s’era fat che dei scötöm.

‘Na not che ‘l predicàa al ciar de lüna
dei vèrs senza gnà én bris de cunclüsiù,
"Futurismo! ‘l sarà la me fortüna"
‘l s’è pròpe ‘mbatìt nei capilù
che i l’ha portàt al fres.c sö ‘l taolàs
come che ‘l fös en ciùc, o ‘n gran paiàs.

Ma con töt quest, con ste bei complimencc,
cridìf che ‘l la capés de lassà lé?
El Tasso ‘l n’ha passàt dèi bröcc momèncc!
E sò mama che l’era prope ‘ndré
la ga dizìa a töcc: "I l’ha striàt!"
e la ‘ndàa a cunsulàs col siòr cürat.

L’è ‘ndàda a Caravaggio, ai morcc de Ghét,
la gha scultàt dutùr e sitimì,
ghéra nissü che ghe troès el drét
de fal despassiunà, de fal guarì.
L’ünich rimede per i sò bröcc mai
l’è stat el Cestinato dei giornài.


(di Cecilia Tibaldini Lenzi)

Cecilia Tibaldini è nata a Verolanuova (Brescia) nel 1872 e vi è morta nel 1921.
A Brescia — presso "l’istituto Femminile di Famiglia" — apprese una vasta cultura letteraria che continuò a coltivare durante tutta la vita. Nel 1898 sposò il prof. Francesco Lenzi, maestro di musica e organista di Verolanuova.
Fino da giovanissima scrisse poesie che furono pubblicate su vari periodici dei quali fu collaboratrice.
"Osservatrice acuta dell’ambiente popolare - lasciò scritto mons. Guerrini - ne trasse ispirazione per alcune gustose poesie dialettali che mandò alla rivista "Brixia" (...). Lasciò inediti alla famiglia molti versi italiani e dialettali, delicati e soavi di espressione lirica i primi, vivaci macchiette del popolo verolese i secondi".



TRADUZIONE

UN POETA

Per verità un poeta al mio paese
è un pollastrello stantito dal poco beccare,
e, se vogliamo, la fanno veramente magra
quelli che perdono il loro tempo a scarabocchiare;
ma per la gloria cosa importa mai
se invece del cappone c'è del formaggio?

Con queste storie in testa, quel disgraziato,
faceva a pugni forsennatamente con la credenza;
era un mese che non si tagliava più i capelli
per darsi un'aria di talento, di scienza.
Dicono che per farsi un nome ci vuol del fumo,
ma lui non si era fatto altro che soprannomi.

Una notte che predicava al chiar di luna
dei versi senza un briciolo di conclusione,
"Futurismo! Sarà la mia fortuna"
si è proprio imbattuto nei cappelloni (carabinieri)
che l'hanno portato al fresco sul tavolaccio
come se fosse un ubriaco, o un gran pagliaccio.

Ma con tutto questo, con questi bei complimenti,
credete che abbia capito di lasciar perdere?
Il Tasso ne ha passati di brutti momenti!
E sua madre che era proprio indietro (tarda)
diceva a tutti: "L'han stregato"!
e andava a consolarsi col curato.

E' andata a Caravaggio, ai morti di Ghedi,
ha sentito dottori e settimini (veggenti),
e non c'era nessuno che trovasse il modo
di togliergli la passione, di farlo guarire.
Unico rimedio per i suoi brutti mali
è stato il cestinato dei giornali.



A PREDICA

De dré dè me ghe na catòcia ‘nversa
con dò s.cete che nomina i murùss,
la fa dei öcc che la par ‘nfina sguèrza
a sènter che i discórs scandalùs.

De le gnarèle sö l’ confessionare
le parla de granite e de milù;
tre fomne col vistìt de reteràre (1)
le pesa bé i bescòcc (2) en dón cantù.

Ogni tant le trà ‘n sguilz: "La carestia
della guera è alleata, già si sà,
e tutto ciò per la massoneria
che è la rovina dell’umanità".

"Mariana, disidìf; za ghè finìt!
Come l’è brào! Che razza! e che vigùr!
Quacc pögn, e che parole! Ghif sintìt?
Ghe n’è ben póc de ste predicadùr! "

E con meno le intend, con piö le l’ vanta;
istèss le sciure per afetaziù
le compra töcc i lìber che i decanta
per dervìga pò dopo gna ‘l cartù.
(1) Reterare: tipo di stoffa (che non sapremmo definire)

(2) I "bescòcc" sono i marroni cotti nel forno.
Pesà i bescòcc o i pom sta per "sonnecchiare leggermente".


(di Cecilia Tibaldini Lenzi)


LA PREDICA

Dietro di me c'è una beghina arrabbiata
con due ragazze che nominano i morosi,
fa degli occhi che par persino guercia
nel sentir quei discorsi scandalosi.

Alcune ragazzine sul confessionale
parlano di granite e di meloni,
tre donne col vestito di reterare (1)
sonnecchiano piano in un cantone.

Ogni tanto danno un guizzo: "La carestia
della guerra è alleata, già si sa,
e tutto questo per la massoneria
che è la rovina dell'umanità".

"Marianna, svegliatevi, è già finito!
Com'è bravo! Che razza! E che vigori!
Quanti pugni, e che parole! Avete sentito?
Ce ne son ben pochi di questi predicatori!".

E con meno capiscono, maggiormente lo vantano;
e allo stesso modo le signore che per affettazione
comprano tutti i libri che decantano
per non aprire poi nemmeno la copertina.

T:B:
09/12/2004 17:06
 
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BELLA, SI'!!!![SM=x515620]



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30/01/2005 03:34
 
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BELLA COME TUTTA L'ITALIA







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